Frakt och lösplock
Fraktfritt inom Sverige för order överstigande 5000:- exklusive moms. Vid mindre order tillkommer fraktavgift på 500:- ex. moms. För viner under 150:- ex. moms tillkommer lösplocksavgift med 7:- ex. moms per flaska då kollin bryts. Är restaurangen obemannad vid leveranstillfället debiteras kunden för extra utkörning. Kopia på sedvanligt utskänkningstillstånd ska bifogas första order. Express/snabborder som läggs efter angiven orderstopptid debiteras med 500 SEK ex. moms förutsatt transportören kan lösa detta inom det befintliga transportschemat. Går detta inte, så måste transportör bekräfta att det går att lösa på annat sätt via budbil. Du som kund informeras dock om pris för budbil samt måste ge ditt godkännande.
Betalning
Betalningsvillkor är 10 dagar netto från fakturadatum efter sedvanlig vanlig kreditupplysning. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med f.n. 18 % per månad efter 30 dagar från fakturadatum. Har du frågor kring din faktura, mailar du enklast till order@vinovativa.se. Men du kan även ringa via vår växel och sedan välja knappval 3 (Fakturafrågor) så hjälper vi dig.
Reklamation
Samtliga reklamationer ska ske inom 5 arbetsdagar efter leveranstillfället för att ersättning ska utgå. Synlig leveransskada och leveransbrist ska antecknas på fraktsedeln vid leveranstillfället. Skador som beror på producentens eller Vinovativas hantering ersätts efter godkännande från Vinovativa. Vid korkdefekter, ska både kork och flaska kunna uppvisas och reklamation ske senast 5 dagar från det att defekten upptäcktes. Reklamationer mailar du enklast till order@vinovativa.se.